• Ficha Técnica
  • Estatuto Editorial
  • Informação Legal
  • Política de Privacidade
  • Termos e Condições
  • Tabelas de Publicidade
Sexta-feira, Dezembro 5, 2025
  • Login
Motociclismo
  • Novidades – Actualidade
  • Desporto
  • Ensaios e Comparativos
  • Equipamento
  • Revista Motociclismo
  • Troféu Yamaha
No Result
View All Result
  • Novidades – Actualidade
  • Desporto
  • Ensaios e Comparativos
  • Equipamento
  • Revista Motociclismo
  • Troféu Yamaha
No Result
View All Result
Motociclismo
No Result
View All Result
ADVERTISEMENT
Home Novidades - Actualidade

The 100 km milestone: Vectrix VX-1 «broke barriers», more than a decade and a half ago

by Daniel Rhodes
Abril 27, 2025
in Novidades - Actualidade
0

Source: robrady.com

0
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

For many years, electric motorcycles were seen as little more than technological curiosities, limited to very short ranges, often below 50 kilometres. The lack of battery capacity, combined with long charging times, prevented them from being considered a real alternative for urban or interurban mobility. However, with the evolution of lithium-ion batteries and innovative design, models capable of surpassing the symbolic 100 km range began to appear around the early 2010s.

The first mass-produced electric motorcycle to reach the 100 km mark on a single charge was the Vectrix VX-1, commercially launched in 2007. This electric scooter, produced by the American company Vectrix Corporation, was equipped with nickel-metal hydride (NiMH) batteries and could achieve between 90 and 110 kilometres of real-world urban range, depending on riding style. This achievement was a turning point, proving that electric two-wheelers could be practical for daily commuting.

RelatedPosts

No Content Available

The Vectrix VX-1 featured a 20 kW (around 27 hp) electric motor, a top speed of 100 km/h, and a regenerative braking system that helped maximise range. Weighing approximately 210 kg, it could be recharged from a standard household socket in about 3 to 4 hours for a partial charge (or up to 6 hours for a full charge). The 100 km range, combined with performance suited to urban needs, set a new standard and paved the way for even more capable models like the Zero S and Brammo Empulse in the following years.

Breaking the 100 km barrier was more than a technical feat: it was a crucial moment for sustainable mobility. For the first time, urban riders could realistically see electric motorcycles as a practical, economical, and environmentally responsible solution. Since then, technological progress has continued — today, electric motorcycles easily exceed 300 km in range. Yet the 100 km mark is still remembered as the point when electric motorcycles transitioned from futuristic concepts to true mobility alternatives.

Tags: Vectrix Corporation

Related

General Motors volta a olhar para os motores a dois tempos com nova patente que pode mudar tudo

by Daniel Rhodes
Dezembro 2, 2025
0
General Motors volta a olhar para os motores a dois tempos com nova patente que pode mudar tudo

A General Motors surpreende a indústria ao registar um novo patente para um motor a dois tempos, reacendendo o debate em torno de um formato que muitos entusiastas...

Read moreDetails

Melhor do que nunca! Suzuki celebra 40 anos da GSX-R com uma edição refinada da lendária GSX-R1000R

by Redação
Julho 31, 2025
0
Melhor do que nunca! Suzuki celebra 40 anos da GSX-R com uma edição refinada da lendária GSX-R1000R

A Suzuki apresentou oficialmente a nova GSX-R1000R 2025, uma superdesportiva que representa o culminar de 40 anos de engenharia dedicada à alta performance. Desde a sua estreia, em...

Read moreDetails

Marco histórico na Ducati: produção da Desmo450 MX começou

by Bernhard Cousin
Maio 26, 2025
0
Marco histórico na Ducati: produção da Desmo450 MX começou

A Ducati escreveu uma nova página na sua história, com a primeira Desmo450 MX a sair oficialmente da linha de produção. Este é o novo modelo de motocross...

Read moreDetails

KTM AG fica na Áustria mesmo com a Bajaj: ‘Não teriam pago 800 milhões de euros se planeassem relocalizar’

by Bernhard Cousin
Maio 26, 2025
0
KTM AG fica na Áustria mesmo com a Bajaj: ‘Não teriam pago 800 milhões de euros se planeassem relocalizar’

O pagamento do estipulado aos credores salvou a KTM AG, que assim poderá manter as suas atividades no futuro e procurar voltar a prosperar do ponto de vista...

Read moreDetails

Honda atinge 500 milhões de unidades e sublinha: ‘Continuará a ser o negócio nuclear da empresa’

by Bernhard Cousin
Maio 26, 2025
0
Honda atinge 500 milhões de unidades e sublinha: ‘Continuará a ser o negócio nuclear da empresa’

A Honda atingiu recentemente a marca histórica do meio bilião (500 milhões) de motociclos produzidos desde que foi fundada em 1948 – dando continuidade ao seu crescimento desde...

Read moreDetails

Ducati Sea to Sea 2025: Um caso de sucesso verdadeiramente apaixonante!

by Daniel Rhodes
Maio 26, 2025
0
Ducati Sea to Sea 2025: Um caso de sucesso verdadeiramente apaixonante!

A primeira edição do evento premium "Sea to Sea" da Ducati conquistou definitivamente os participantes, proporcionando uma experiência motociclística única que atravessou a Península Ibérica de costa a...

Read moreDetails

Deixe um comentário Cancelar resposta

O seu endereço de email não será publicado. Campos obrigatórios marcados com *

  • Ficha Técnica
  • Estatuto Editorial
  • Informação Legal
  • Política de Privacidade
  • Termos e Condições
  • Tabelas de Publicidade

© 2024 Motociclismo - All rights reserved Motociclismo.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Novidades – Actualidade
  • Desporto
  • Ensaios e Comparativos
  • Equipamento
  • Revista Motociclismo
  • Troféu Yamaha

© 2024 Motociclismo - All rights reserved Motociclismo.