• Ficha Técnica
  • Estatuto Editorial
  • Informação Legal
  • Política de Privacidade
  • Termos e Condições
  • Tabelas de Publicidade
Quinta-feira, Dezembro 25, 2025
  • Login
Motociclismo
  • Novidades – Actualidade
  • Desporto
  • Ensaios e Comparativos
  • Equipamento
  • Revista Motociclismo
  • Troféu Yamaha
No Result
View All Result
  • Novidades – Actualidade
  • Desporto
  • Ensaios e Comparativos
  • Equipamento
  • Revista Motociclismo
  • Troféu Yamaha
No Result
View All Result
Motociclismo
No Result
View All Result
ADVERTISEMENT
Home Desporto

Benelli 502C: Bold and «muscular» design that will certainly attract attention

by Redação
Dezembro 19, 2024
in Desporto
0
Benelli 502C: Bold and «muscular» design that will certainly attract attention
0
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

The Benelli 502C stands out for its bold and muscular design, combining naked aesthetics with an avant-garde cruiser style. This motorcycle, ideal for urban daily use, doesn’t go unnoticed, thanks to its aggressive lines and carefully conceived details.

Striking design and superior comfort
From the front, the Benelli 502C displays robust inverted forks and an integrated headlight with a pronounced tilt, ensuring agile and stable steering. In the center, the matte black engine is perfectly integrated into the tubular frame typical of Italian motorcycles. The fuel tank, with a generous capacity of 21.5 liters, complements this ensemble. With an average consumption of 3.9 liters per 100 km, the promised range exceeds 500 km, making it suitable for longer journeys.
The riding position, inspired by custom motorcycles, and the wide seat ensure a high level of comfort, both for daily commutes and longer adventures.

RelatedPosts

Honda prepara o regresso do V4: O renascimento estratégico da VFR começa a ganhar forma

LS2 Challenger II: Capacete touring de alta performance focado em conforto, segurança e visão

2025 marca o fim de uma era, com três motos emblemáticas a despedirem-se da Europa

Efficient twin-cylinder engine
The heart of this naked bike is a water-cooled twin-cylinder engine with four valves, similar to the one used in the Leoncino and TRK 502 models. With a power output of 47.8 hp and torque of 45 Nm at 5,000 rpm, it offers balanced performance and smooth response, aided by a six-speed gearbox and electronic injection system.

Chassis and cycle parts
The tubular steel structure is complemented by a front suspension with 41mm inverted forks and a rear mono-shock adjustable in preload. The braking system includes two 260mm semi-floating discs at the front, with Benelli four-piston radial calipers, and a 240mm rear disc, ensuring effective braking.
The 502C’s ergonomics reflect the cruiser spirit, with a seat designed to provide lumbar support and forward-positioned footpegs, favoring a relaxed posture. The seat height of just 740mm facilitates foot placement on the ground, offering security and excellent control, benefited by the low center of gravity.

Cutting-edge technological equipment
The LED front headlight gives the motorcycle a unique identity, complemented by the minimalist rear section. This combination creates a magnetic aesthetic that makes the 502C an attractive option for A2 license holders.
The fully digital instrumentation, through an LCD panel, displays all necessary information and automatically adapts to lighting conditions, ensuring clear readability in any environment.

Source: Benelli

Related

Marc Márquez alerta para um mercado de pilotos caótico ao longo da temporada de MotoGP de 2026

by Redação
Dezembro 23, 2025
0
Marc Márquez alerta para um mercado de pilotos caótico ao longo da temporada de MotoGP de 2026

Marc Márquez incendiou a discussão em torno da temporada de MotoGP de 2026, deixando antever um cenário empolgante que vai muito além da pista. Enquanto as batalhas intensas...

Read moreDetails

Dakar Future Mission 1000: o ano das motos

by Redação
Dezembro 23, 2025
0
Dakar Future Mission 1000: o ano das motos

O desafio Dakar Future Mission 1000, criado em conjunto com a edição de 2024, oferece a todos os preparadores e fabricantes que pretendam experimentar tecnologias inovadoras em termos...

Read moreDetails

Tiago Silva define futuro do ACTIB em Águeda e no mundo

by Redação
Dezembro 23, 2025
0
Tiago Silva define futuro do ACTIB em Águeda e no mundo

O Águeda Action Club - ACTIB realizou eleições no passado dia 12 de dezembro, reconduzindo Tiago dos Santos Silva na presidência da Direção para um novo mandato de dois anos. A eleição...

Read moreDetails

A noite louca de Andrea Iannone antes da vitória histórica com a Ducati no MotoGP

by Redação
Dezembro 22, 2025
0
A noite louca de Andrea Iannone antes da vitória histórica com a Ducati no MotoGP

O lado mais escondido do MotoGP: a confissão chocante de Andrea Iannone sobre a noite da vitória! No mundo do MotoGP, poucas histórias são tão surpreendentes como a...

Read moreDetails

Raúl Fernández afastado do desenvolvimento da Aprilia em 2025: o que correu mal para a estrela do MotoGP?

by Redação
Dezembro 22, 2025
0
Raúl Fernández afastado do desenvolvimento da Aprilia em 2025: o que correu mal para a estrela do MotoGP?

@photopsp_jacek_swiderek

Read moreDetails

TT 2026 com calendário e novidades

by Redação
Dezembro 22, 2025
0
TT 2026 com calendário e novidades

O Campeonato Nacional de Todo-o-Terreno 2026 já se encontra definido, contando novamente com sete rondas a disputar de norte a sul do país entre finais de fevereiro e...

Read moreDetails
  • Ficha Técnica
  • Estatuto Editorial
  • Informação Legal
  • Política de Privacidade
  • Termos e Condições
  • Tabelas de Publicidade

© 2024 Motociclismo - All rights reserved Motociclismo.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Novidades – Actualidade
  • Desporto
  • Ensaios e Comparativos
  • Equipamento
  • Revista Motociclismo
  • Troféu Yamaha

© 2024 Motociclismo - All rights reserved Motociclismo.