De resto, a CB125R mantém-se inalterada, embora debaixo do depósito de combustível de 10,1 litros esteja o monocilíndrico a quatro tempos e quatro válvulas, com 15 cv (11,0 kW) às 10.000 rpm e 11,6 Nm às 8.000 rpm, com um novo catalisador no sistema de escape e um novo mapeamento que lhe permite obter a homologação Euro5+. Tem uma caixa de seis velocidades e uma velocidade máxima de 105 km/h, com uma aceleração de 0-200 m em 11,3 segundos.
O quadro está centrado numa estrutura mista, tubular e em aço prensado, com um braço oscilante em caixa de aço com braços diferenciados.
On the rear, the mono-shock is connected at the top to the side plates that embrace the pivot, to free the front end from reactions of the rear axle. The steering head has an angle of 24.2° and projects a trail of 90.2 mm with a wheelbase of 1,345 mm. The weight distribution is balanced, with 51.5% in the front and 48.5% in the back, but the total mass is very low: only 130 kg with a full tank of gasoline, which ensures excellent maneuverability, enhanced by a steering angle of 40° and a turning radius of 2.3 m. The seat is 816 mm from the ground.
A Full-LED lighting system, including turn signals, completes the equipment, with the front light group projecting a beam of two bars, the upper for low beams and the lower for high beams. The CB125R has a fuel consumption of 45.5 km/l (WMTC average cycle) and a range of over 460 km with a full tank.