Bosch, known for its technological innovations in the automotive sector, is developing an advanced control device for motorcycles designed to improve safety and coordination during group trips. Recently, patents have revealed technical details about this new system, which promises to revolutionize the group riding experience.
The Bosch control device uses a combination of sensors, vehicle-to-vehicle (V2V) communication, and advanced algorithms to monitor and automatically adjust the formation of motorcyclists in a group. The main goal is to maintain a safe distance between the motorcycles, ensuring that each rider is aware of the position and intentions of the other group members.
The sensors integrated into the system include cameras, radars, and LIDAR, which together create a comprehensive view of the environment around the motorcycles. These sensors are capable of detecting obstacles, changes in the speed of nearby vehicles, and the exact position of each motorcycle within the group.
V2V communication allows motorcycles to share real-time information, such as speed, direction, and braking. This not only improves group coordination but also helps to avoid collisions by automatically alerting drivers to potential dangers and adjusting their formation as needed.
Além disso, o sistema Bosch incorpora uma interface de utilizador intuitiva, que fornece feedback visual e auditivo aos condutores. Por exemplo, se uma moto se aproximar demasiado da outra, o sistema emite um alerta, sugerindo uma correção da distância. A interface também pode apresentar recomendações de trajectos e avisos de condições de estrada adversas.
Um dos aspectos mais inovadores deste dispositivo é a capacidade de ajustar automaticamente a aceleração e a travagem de cada moto, mantendo a formação desejada sem exigir intervenções constantes dos condutores. Isto é particularmente útil em situações de tráfego intenso ou em estradas sinuosas, onde manter uma formação consistente pode ser um desafio.
A patente também sugere que o sistema pode ser integrado com tecnologias de piloto automático, permitindo que as motos sigam uma rota predefinida como um grupo com o mínimo de intervenção do condutor. Esta caraterística é especialmente interessante para viagens de grupo longas, proporcionando uma experiência mais relaxada e segura.
Fonte:https://www.rideapart.com